Tänak i Toyota Yaris WRC pobijedili u Švedskoj

TOYOTA ФИНАНС

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team slavi svoju prvu pobjedu u sezoni 2019. u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju nakon što je Ott Tänak postigao dominantnu pobjedu u drugoj utrci, Reliju Švedska.

To je druga pobjeda u tri godine za Toyotu Yaris WRC na ovoj utrci koja je bila poprište njezine premijerne pobjede 2017. godine. Tänak je pobijedio i u završnoj etapi, power stageu i tako osvojio maksimalni broj bodova.


Vozači su se suočavali s teškim uvjetima kroz cijeli vikend jer je toplo vrijeme izazvalo otapanje leda i snijega. Tänak je završio petak s manje od dvije sekunde od vodećeg automobila, a zatim je iskoristio svoj bolji položaj na stazi u subotu kako bi stvorio prednost od gotovo minute u odnosu na konkurenciju. U nedjelju je držao stvari pod kontrolom kroz prva dva brzinca, a zatim je bio najbrži u power stageu s prednošću od 3,5 sekundi i tako osvojio dodatnih pet bodova. Uz suvozača Martina Järveoja, Tänak sada vodi u poretku vozača, po prvi put u svojoj karijeri.


Kris Meeke je osvojio ukupno šesto mjesto u svom drugom reliju u ovoj momčadi nakon što je povećao prednost pred najbližim suparnikom tijekom završnog dana. Njegovi bodovi su pomogli momčadi da izbije na prvo mjesto u momčadskom poretku, s jednim bodom prednosti. Jari-Matta Latvala, koji se natjecao pod posebnim režimom nakon izlijetanja u petak, osvojio je prvo mjesto u brzinskom ispitu prvog dana. Marcus Grönholm je isto tako završio svoj povratni reli u Yarisu WRC u privatnoj momčadi.



Izjave:


Akio Toyoda (Predsjednik momčadi) 
„Osvojili smo prvu pobjedu ove sezone u drugoj utrci prvenstva, na Reliju Švedska. Želim čestitati i izraziti zahvalnost Ottu, Martinu i cijeloj momčadi za postizanje ovog rezultata. Isto tako bih želio izraziti zahvalnost našim navijačima i našim partnerima na njihovoj podršci. Puno vam hvala. Nisam mogao niti zamisliti da bi naša momčad mogla ovdje pobijediti, kada se to dogodilo prije dvije godine, u svom tek drugom nastupu po povratku u Svjetsko prvenstvo. Još uvijek se jasno sjećam tadašnjeg iznenađenja i veselja. Ovogodišnja pobjeda je drukčija; mogli smo se boriti za pobjedu od samog početka.


Uspoređujući ovogodišnji reli s onim radosnim od prije dvije godine i vrlo napornim prošlogodišnjim, jasno je vidljivo kako je momčad sazrela. Zahvaljujem Tommiju na tome što i dalje vodi našu momčad. Vidio sam na postolju Esapekku Lappija i Jannea Ferma u nekim nepoznatim trkaćim odijelima. Naravno, bilo mi je žao što Jari-Matti, Miikka, Kris i Seb nisu uspjeli doći do postolja. Ali, istovremeno, osjećao sam i malo zadovoljstvo što su bili tamo. Ne samo zato što vidim njihove osmjehe, nego i zato što sam osjećao da smo se borili sa snažnim suparnicima. Vjerujem da Tommi i drugi članovi momčadi dijele moje osjećaje da su svi vozači i suvozači na postolju. To daje veliku snagu TOYOTA GAZOO Racingu za daljnje korake. Sezona je tek počela. U ostatku sezone, više od 12 utrka, imat ćemo tijesnih borbi s našim snažnim suparnicima. Time će WRC biti uzbudljiviji i pomoći će nam da stvaramo sve bolje automobile. Unaprijed vam hvala na vašoj neprekidnoj podršci.“


Tommi Mäkinen (Šef momčadi)


„Sjajno je ovdje pobijediti u drugoj utrci sezone i voditi u obje konkurencije prvenstva. Ott je dominirao cijeli vikend, pokazujući svima kako voziti u teškim uvjetima. Doista je jak u ovom trenutku. Kada ga sada pogledam, vidim sebe prije više od 20 godina kada sam bio usredotočen na osvajanje titule. Naravno, bio je ovo teži vikend za Krisa i za Jari-Mattija, ali su i oni pokazali brzinu našeg automobila kao i njegovu pouzdanost.“


Ott Tänak (Vozač automobila 8)


„Imali smo vrlo dobar vikend. Petak je bio ključni trenutak u kojem smo se morali izboriti da svedemo zaostatak na najmanju mjeru u nepovoljnim uvjetima, ali nakon toga smo samo vozili u dobrom ritmu i uz čim manje rizika. Danas je najvažnije bilo štedjeti gume za power stage i tamo voziti svom snagom. Odradili smo dobar posao i sve je funkcioniralo jako dobro, pa sam se i ja dobro osjećao u automobilu. Imamo vrlo snažnu momčad i divno je što postižemo ovako dobre rezultate na početku sezone.”



Jari-Matti Latvala (Vozač automobila 10)


„Prvi brzinski ispit jutros je bio najbolji dio ovog relija: dobar, čisti led s velikim nanosima snijega uz cestu i brza, glatka cesta preko prijevoja. Stvarno je bio užitak voziti i ugodno vratiti se u dobrom ritmu. Nadao sam se osvojiti nešto bodova na power stageu i tako završiti utrku u pozitivnom ozračju, ali su tamo za mene uvjeti bili vrlo teški, posebno u zadnjem dijelu na kojem je bilo puno snijega i bljuzgavice. Sada se veselimo Meksiku.“


Kris Meeke (Vozač automobila 5)


„Danas su uvjeti bili vrlo dobri, s puno leda: upravo podloga na kojoj volimo voziti. Danas mi je bio cilj pokušati završiti ispred Sebastiena Loeba i uspjeli smo povećati prednost, zbog čega sam sretan. Na power stageu sam doživio jaki udarac u prednji lijevi kraj; nakon toga sam se mučio. Blage temperature ovaj vikend su se jako razlikovale od mojih testiranja prije utrke, pa nisam uspijevao postići brzinu. Svejedno, dobro je stići do kraja utrke i osvojiti nešto bodova za momčad.“


Privremeni završni poredak, reli Švedska


1. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) 2 h 47 min 30,0 s 
2. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +53,7 s 
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +56,7 s 
4. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 m 5,4 s 
5. Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1 m 8,2 s 
6. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +1 m 38,8 s 
7. Sebastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +1 m 49,7 s 
8. Pontus Tidemand/Ola Floene (Ford Fiesta WRC) +3 m 37,7 s 
9. Ole Christian Veiby/Jonas Andersson (Volkswagen Polo R5) +6 m 34,0 s 
10. Janne Tuohino/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +8 m 21,4 s 
21. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +14 m 44,4 s


(Rezultati u nedjelju u 15 sati. Konačne rezultate potražite na www.wrc.com)


Što slijedi?


Reli Meksiko (7. do 10. ožujka) je pravi kontrast Švedskoj, za momčadi i vozače, zbog makadamskih cesta i temperature oko 30°C. Velika nadmorska visina je isto tako vrlo važan faktor, jer je najviša točka staze na 2.737 m iznad razine mora, zbog čega motori oskudijevaju zrakom pa im se snaga smanjuje za čak do 20 posto.