TOYOTA ФИНАНС

IZAZOVI NAGRAĐIVANE TOYOTA YARIS

Izvršni potpredsjednik Toyota Europe za proizvodnju Marvin Cooke se prisjeća predstavljanja na kušnji


• 31. siječnja 2001. Toyotina tvornica u Valenciennesu u Francuskoj, je otvorila svoja vrata.
• U ovih 20 godina, izvorni europski dom nagrađivane Toyote Yaris je proizveo preko četiri milijuna vozila uz sve veća europska ulaganja u dizajn, istraživanje i razvoj, lanac dobave i proizvodnju za model koji nosi oko 20% prodaje Toyota Motor Europe (TME)
• Četvrta generacija Yarisa, koja je trebala stići u prodajne salone sredinom 2020., bila je predstavljena uslijed proizvodnih inovacija u tvornici, te je proizvodnja mogla biti ozbiljno uzdrmana globalnom pandemijom koronavirusa. To se nije dogodilo.

Nedavno objavljene prodajne brojke za 2020. su još jednom potvrdile da Toyota Yaris nastavlja osvajati srca i umove širom Europe. Jedna od pet Toyotinih stranaka se odlučuje za Yaris, a udio u segmentu porastao je u usporedbi s prethodnom godinom i dosegnuo 8,4%. Kupce, među ostalim, privlače dojmljive funkcije pasivne i aktivne sigurnosti, najbolje u svojoj klasi, a koje se u Yaris ugrađuju kao standardna oprema.

Ovaj kompaktni automobil je standardno opremljen središnjim zračnim jastucima – po prvi puta ikada ugrađenima u automobil B segmenta u Europi. Stoga, nije nikakvo iznenađenje da potražnja za Toyotom Yaris nadmašuje trenutne proizvodne kapacitete.

Izazovna 2020.

Godina 2020. završila je sa izvanrednim prodajnim rezultatima, no bila je to i godina u kojoj je proizvodnja Yarisa u Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) stavljena na velike kušnje. Izvršni potpredsjednik TME Marvin Cooke, koji nadgleda proizvodnju širom Europe, prisjeća se:

„Sredinom ožujka, COVID-19 se je širio Europom. 18. ožujka smo odlučili usklađeno zaustaviti proizvodnju u svim našim tvornicama, sukladno naglom usporavanju tržišta i ograničenjima koje su vlade postavile. Pet tjedana kasnije, TMMF je bio prva Toyotina tvornica u Europi koja je ponovno započela svoje aktivnosti uz stroge zdravstvene i sigurnosne protokole, koje smo izradili u suradnji s našim zaposlenicima i njihovim sindikatima. Svi su bili posvećeni osiguravanju proizvodnje završnih količina prethodne generacije i pravovremenom početku proizvodnje nove, četvrte generacije Yarisa.”
TME EVP Manufacturing Marvin Cooke


Pristup „sve bolje“

U mnogim koracima, pripreme za novi Yaris su bile izazovne jer je proizvodnja Yarisa 3 nastavljena paralelno s izmjenama u velikoj tvornici u okviru priprema za Yaris 4. Cooke se prisjeća: „U tipičnom Toyotinom duhu kaizena, pitanje „Kako proizvoditi sve bolji automobil?“ je bilo početak svega. Napori koje smo uložili najbolje se mogu sažeti kao pametna kombinacija izobrazbe ljudi, automatizacije s ljudskim dodirom i nove proizvodne tehnike.”

Želja stranke, za TMMF je zapovijed

Jedno od glavnih poboljšanja s izravnim utjecajem na voznu dinamiku automobila je bila krutost karoserije: broj točaka zavara je povećan za 9%. U Zavarivaonici je zamijenjeno ili unaprijeđeno više od 70% robota, što je rezultiralo poboljšanom ergonomijom, preciznošću i produktivnošću. Neka od zavarivanja, primjerice, se mogu obavljati dok se automobil kreće na pokretnoj traci. Zahvaljujući povezivanju, roboti se sada bolje održavaju, a kvarovi se brže otkrivaju.



„Kada je riječ o automatizaciji, Toyota će ulagati tamo gdje je to pametno činiti. Roboti nisu uvijek prvi odabir, pa ljudi ostaju u srcu Toyotinog proizvodnog sustava” ističe Marvin. „Uvijek kažem, u ovome je važno koristiti pamet, ne novac.“

S obzirom na to da mnoge stranke biraju dvobojnu izvedbu Yarisa, mnogo je pažnje uloženo u povećanje kapaciteta za ovu opciju u Lakirnici skraćivanjem trajanja postupka. Roboti omogućavaju da većina automobila kroz lakirnicu prođe samo jednom, umjesto dva puta.

Rast unutar postojećih granica

Iako su neke radionice povećane, pri čemu je prostor Radionice za plastiku čak udvostručen, ukupna kompaktnost površine tvornice od 180.000 m² je očuvana – što je ključni aspekt TMMF-a od prvog dana, koji čini ovu tvornicu u sjevernoj Francuskoj osobito učinkovitom.

Za novi Yaris se veći broj dijelova radi unutar kuće. Glavne prednosti za kompaniju - pojačana kontrola kvalitete, smanjeni troškovi logistike – su združeni s društvenim dobicima zahvaljujući smanjenoj emisiji transporta.

Nova linija za bojanje plastike je isto tako konstruirana uz veliku brigu o okolišu. „Viši udio nanesene boje, sada 90%, znači manje obrade otpada uz manju potrošnju energije od 30% – energije koja se sada dobiva kroz dizalice topline koje su zamijenile prethodno korištene plinske kotlove,” objašnjava Cooke, dodajući da „TMMF cilja dosegnuti nultu emisiju CO2 u tvornici do 2040., deset godina prije Izazova okoliša 2050. koji je Toyota globalno postavila.

Yaris osvaja Europu na juriš, dobiva drugu proizvodnu tvornicu, kao i crossover izvedbu

Yarisov uspjeh je duboko ukorijenjen u Europi.
TMMF je oduvijek mjesto proizvodnje Yarisa te je svjedočio radu proizvodnje preko četiri milijuna vozila, kroz četiri generacije od predstavljanja na tržištu 2001. godine. „Kraj siječnja je označio 20. godišnjicu, a budućnost izgleda svijetlo“ s ponosom kaže Marvin. „Ove godine će tvornica u Francuskoj dodati i drugi model, Yaris Cross, koji se gradi na istoj platformi, GA-B, kao i Yaris. Zahvaljujući tome, proizvodni kapacitet će dosegnuti rekordnih 300.000 vozila.“

Povrh TMMF-a, Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) će započeti proizvodnju Yarisa kasnije ove godine. TMMCZ je bivša tvornica Toyota Peugeot Citroën Automobile koja je preimenovana nakon što je TME postao jedini vlasnik 1. siječnja 2021. Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) je tvornica za proizvodnju sklopova koja dobavlja (hibridne) motore i mjenjače za Yaris, za TMMF i TMMCZ.

„Ulaganje u TMMCZ u sklopu priprema tvornice za proizvodnju Yarisa pored Aygoa, zaokružuje proces pripreme svih Toyotinih tvornica u Europi za proizvodnju modela TNGA“ naglašava Marvin. „Filozofija Toyotina nova globalna arhitektura (TNGA) omogućila je značajan napredak u pogledu udobnosti u vožnji, upravljivosti i oblikovanja naših automobila. Prethodno je platforma GA-C za automobile srednje veličine, kao što su C-HR i Corolla, je uvedena u naše tvornice u Turskoj i UK, a platforma GA-K koju koriste naše veće limuzine i SUV-ovi kao što su Camry i RAV4 u našu tvornicu u Rusiji.”

Pored snažne posvećenosti proizvodnji Yarisa u Europi, tu je smješten i čitav niz dobavljača, kao i Toyotin konstruktorski i dizajnerski centar ED² na jugu Francuske, te Odjel za istraživanje i razvoj, proizvodno inženjerstvo i podršku dobavljačima i nabavu u TME Tehničkom centru u Zaventemu, u blizini Bruxellesa. To znači da je novi Yaris ne samo proizveden u Francuskoj, nego su ga Europljani i obimno ispitivali i razvijali na europskim cestama, za Europljane.

Solidarnost od vrha do dna

S gotovo 5.000 zaposlenika i ukupnim ulaganjem od 1,5 milijardi eura, TMMF je važan poslodavac na sjeveru Francuske. On predstavlja snažno industrijsko uporište koje privlači lokalne dobavljače u regiji koju je nekoć obilježavala velika nezaposlenost, ali je ponovno rođena zahvaljujući, dijelom, podršci koju je dala projektu TMMF od samog početka, prije dvadeset godina.

„Kao poslodavac, TMMF je ukorijenjen u regiji te se, kao što je slučaj s bilo kojom Toyotinom tvornicom, ponosi svojim doprinosom društvu na smislene načine, u dobrim i lošim danima“ kaže Cooke. „Pa su tako, kada se je pandemija COVID proširila, Toyotini zaposlenici pokazali istinske Toyotine vrijednosti i važnost proizvodnje „stvari“ za društvo, nešto što Toyota s ponosom promiče. Inicijative pokrenute odozdo bile su usmjerene na dostavu okolnim bolnicama medicinske opreme kao što su maske, plastični zasloni i pomoć u povećanju kapaciteta respiratora.“



U tvornici je proizvedeno preko 400.000 maski, u minitvornici izgrađenoj na prostoru TMMF-a u drugom tromjesečju 2020. 3D printeri su neprestano radili proizvodeći vizire i adaptere za medicinsko čišćenje vodova. Inženjeri su stavili svoje znanje na raspolaganje u traženju rješenja za istovremeno priključivanje na respirator dvije odrasle osobe u trenucima kada su potrebe bile vrlo velike, a bolnički kapaciteti ograničeni.